معرفی بهترین شهر‌های آلمان برای زندگی

بهترین شهر‌های آلمان

به لطف دانشگاه‌های درجه یک و چشم‌اندازهای شغلی جذاب، آلمان چهارمین کشور محبوب برای مهاجرت به خارج از کشور شد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که فرصت های شغلی، شرایط زندگی و… در هر شهر متفاوت است برای مثال قیمت ها در مونیخ با برلین یکسان نیست…

 

حال این سوال به وجود می‌آید، کدام شهر آلمان برای زندگی بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال، به معرفی 5 مورد از بهترین شهر‌های آلمان برای زندگی می پردازیم

 

در ادامه این شهرها را از طریق شغل، چشم انداز، دانشگاه ها، کیفیت زندگی، هزینه زندگی آنها بررسی خواهیم کرد.

 

تماس با ما

 

بهترین شهر‌های آلمان برای زندگی

 

1.برلین: شهری پر از تضاد

برلین، شهری مملو از تضاد است. در این شهر، ساختمان‌های تاریخی در کنار معماری مدرن قرار دارند به‌طوری‌که گویی ذهنیتی آرام در مقابل فضایی شلوغ قرار می‌گیرد؛ فرهنگ‌های پر رونق از سراسر جهان با «برلینر شنوتزه» (لهجه‌ی خاص برلینی‌ها) برخورد می‌کنند.

پایتخت آلمان دائماً در حال بازآفرینی خود است و شما به طرز شگفت‌انگیزی، این بازآفرینی را در ساکنان برلین نیز خواهید دید.

فرصت‌های شغلی در برلین

برلین بدون شک قطب استارت‌آپ‌های آلمان است و به کارآفرینان انگیزه می‌دهد تا ایده‌های خود را به یک کسب‌وکار تبدیل کنند. سطح بالای زندگی همراه با هزینه‌های نسبتاً پایین، منجر به شکل‌گیری اکوسیستمی وسیع از استارت‌آپ‌ها با فرصت‌های بی‌شمار برای شبکه‌سازی شده است.

برلین در هر دو زمینه، یعنی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ، حرفی برای گفتن دارد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله Zalando، HelloFresh، Pfizer، SAP و Flixbus در برلین مستقر هستند؛ بنابراین، چه به دنبال شغل جدید باشید و چه به دنبال کارآموزی، در برلین هرگز با کمبود فرصت مواجه نخواهید بود.

 

چشم انداز تحصیلی در برلین، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

برلین به‌خاطر طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، مشهور است. مؤسسات دانشگاهی معتبری همچون «فرایه ‌اونیversiteit برلین» (دانشگاه آزاد برلین)، «هومبولت-اونیversiteit تسو برلین» (دانشگاه هومبولت برلین) و «Technische Universität Berlin» (دانشگاه فنی برلین) به دلیل کیفیت بالای آموزش عالی در سطح جهانی، شناخته شده‌اند. علاوه بر این، برلین به‌خاطر دانشگاه‌های هنری‌اش که ذهن‌های خلاق آینده را شکل می‌دهند، شهرت دارد.

برلین در بین دانشجویان بین‌المللی، به‌عنوان بهترین شهر برای تحصیل در آلمان شناخته می‌شود. با حضور دانشجویان بین‌المللی دیگر در کنار خود، برلین به‌سرعت به شما احساس بودن در خانه را می‌دهد!

کیفیت زندگی در برلین

در نگاه اول، ممکن است برلین تصویری از یک جنگل خاکستری و بتنی به شما القا کند، اما به‌محض ورود به شهر، متوجه سرسبزی حیرت‌انگیز آن خواهید شد. یک‌سوم از برلین را پارک‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها پوشانده‌اند.

درحالی‌که بوتیک‌های لوکس و نماهای باروک در محله‌ی شارلوتنبرگ-ویلمرزدورف، فضایی به سبک شانزه‌لیزه پاریس را برای شما تداعی می‌کنند، محله‌ی پانکوف برلین با داشتن فضاهای سبز، حال و هوای آرام و چشم‌اندازهای خیابانی باشکوه، شما را مجذوب خواهد کرد.

البته، برلین به‌خاطر زندگی شبانه‌ی پرشور و هیجان با کلوب‌هایی که در طول هفته باز هستند و مهمانی‌های بی‌پایان مشهور است. اما کسانی که به دنبال سبک زندگی آرام‌تری هستند، مزایای دیگری در این کلان‌شهر پیدا خواهند کرد. در برلین طیف گسترده‌ای از فضاهای کاری اشتراکی، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و سینماهایی که زبان انگلیسی در آنها رایج است، وجود دارد.

همان‌طور که برای اکثر پایتخت‌ها جای تعجب ندارد، برلین با ثبت ۱۳،۷۴۶ جرم به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹، به‌عنوان خطرناک‌ترین شهر آلمان طبقه‌بندی شده است!

بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که آلمان به‌طورکلی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است؛ بنابراین، برلین در مقایسهٔ بین‌المللی همچنان یک شهر امن محسوب می‌شود.

هزینه زندگی در برلین یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

برلین یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپای غربی است. هنگامی که با دوستان خود برای غذا بیرون می‌روید، به‌احتمال زیاد برای هر وعده‌غذایی بیش از ۱۰ تا 15 یورو خرج نخواهید کرد!

به طور متوسط، بدون احتساب اجاره‌بها، ماهانه می‌توانید انتظار داشته باشید حدود ۹۵۵ یورو هزینه کنید.

میانگین قیمت اجاره بها در برلین (سال 2024):

  • آپارتمان‌های استودیویی که معمولا فقط یک اتاق دارند، به طور متوسط ماهیانه حدود ۱،۳۲۱ یورو هزینه دارند.
  • اجاره آپارتمان‌های دو اتاقه کمی گران‌تر است و مستاجران باید ماهیانه حدود ۱،۷۴۸ یورو بپردازند.

 

برلین، زندگی در یک شهر بین المللی

اگر تمایل زیادی به یادگیری زبان جدیدی مانند آلمانی ندارید، برلین برای شما عالی خواهد بود. برلین شهری با پایین‌ترین سطح مانع زبانی در مقابل انگلیسی در کل آلمان است، بنابراین در زندگی روزمره‌تان به زبان آشنایی صحبت خواهید کرد. یک چیز قطعی است: در زندگی مهاجرانه‌ی خود در برلین، هیچ یک از  فیلم‌ها، اخبار و رویدادهای فرهنگی جدید را از دست نخواهید داد!

با درنظرگرفتن تمام مواردی که ذکر شد، برلین واقعاً جایگاه خود را در لیست بهترین شهر‌های آلمان برای زندگی  به دست آورده است.

 

2.مونیخ: شهری با سنت‌های اصیل

مونیخ، خانه‌ی لِدِرهوزن (شلوار چرمی سنتی)، جشنواره‌ی مشهور اکتبرفست و رودخانه‌ای از نوشیدنی، تجربه‌ای به شما ارائه می‌دهد که گویی مستقیماً از دل کتاب‌های سنتی آلمانی بیرون آمده است!

فرصت‌های شغلی در مونیخ

مونیخ فرصت‌های شغلی جذابی را برای مهاجران متخصص در حوزه‌ی خدمات مالی، لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعت خودرو ارائه می‌دهد.

پایتخت ایالت بایرن، پایگاه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از جمله گروه بی‌ام‌دبلیو، آلیانز، مایکروسافت آلمان، ایرباس و زیمنس است.

بهترین شهر‌های آلمان

چشم انداز تحصیلی در مونیخ

در سطح بین‌المللی، مونیخ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان به شمار می‌رود.

برخی از دانشگاه‌های برتر که طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند، عبارت‌اند از دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه علوم کاربردی مونیخ.

 

کیفیت زندگی در مونیخ یکی بهترین شهر‌های آلمان

مونیخ امن‌ترین شهر آلمان است. در مقایسه با سایر شهرهای با بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت، مونیخ پایین‌ترین نرخ جرم را دارد. در سال ۲۰۱۹، بر اساس «بررسی کیفیت زندگی Mercer» مونیخ رتبه‌ی سومین شهر با بالاترین کیفیت زندگی در سراسر جهان و مقام مشترک دوم را برای زیرساخت دریافت کرد.

هزینه زندگی در مونیخ

رشد اقتصادی و کیفیت بالای زندگی به طور طبیعی در هزینه‌های زندگی منعکس می‌شود. مونیخ یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان است.

دقیقاً بگوییم، این شهر چهل و نهمین شهر گران‌قیمت در اروپا است. از آنجایی که این شهر در بین آلمانی‌ها و افراد بین‌المللی بسیار محبوب است، اجاره‌بها نیز به طور قابل‌توجهی بالاتر از سایر شهرهای آلمان است. اما خبر خوب این است که به‌احتمال زیاد حقوق شما در مونیخ نیز بالا خواهد بود!

به طور متوسط، بدون احتساب اجاره‌بها، ماهانه می‌توانید انتظار داشته باشید حدود ۹۸۰ یورو هزینه کنید.

میانگین قیمت اجاره‌بها در مونیخ (سال 2024):

  • اتاق شخصی: ۸۹۰ یورو
  • استودیو: ۱۴۹۸ یورو
  • آپارتمان: ۱۸۰۰ یورو

بین‌المللی بودن مونیخ

با ۵۳۰،۰۰۰ شهروند با پیشینه خارجی، حدود ۳۷.۷ درصد از جمعیت شهر بین‌المللی هستند. نگاهی دقیق‌تر به ما نشان می‌دهد که ۱۶ درصد از کل جمعیت مونیخ دانشجویان بین‌المللی‌اند!

جایی که کلیشه‌های لِدِرهوزن و وایس‌وورست تحقق پیدا می‌کنند، مونیخ بهترین مکان در آلمان است تا مطابق انتظارات خود از تجربه‌ی آلمانی زندگی کنید.

۳. هامبورگ: شهر پل‌ها و فرصت‌ها

آنچه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که شهر بندری جذاب هامبورگ، دارای بیش از ۲۰۰۰ پل است که از رودخانه‌ها و کانال‌های شهر عبور می‌کند – بیشتر از تعداد کل پل‌های ونیز و آمستردام! این شهر سبز در شمال، با فرهنگ غنی مرتبط با آب و جواهرات معماری جادویی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

هامبورگ

فرصت‌های شغلی در هامبورگ

اقتصاد پر رونق هامبورگ حول محور بخش‌های رسانه، سرگرمی یا مالی می‌چرخد. شرکت‌های تجاری عظیم آن، فرصت‌های شغلی و کارآموزی هیجان‌انگیزی را برای مهاجران متخصص در بازاریابی، ارتباطات و سایر نقش‌های تجاری ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، هامبورگ به دلیل اینکه سومین بندر بزرگ اروپا را در خود جای داده است، برای مهاجرانی که در زمینه‌ی لجستیک کار می‌کنند، رؤیایی به حقیقت تبدیل شده است.

چشم انداز تحصیلی در هامبورگ

دانشگاه‌های هامبورگ از شهرت جهانی مثبتی برخوردار هستند. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فنی هامبورگ و دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ (یا جدیدترین عضو، دانشگاه HafenCity) دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب می‌کنند.

کیفیت زندگی در هامبورگ

این شهر شمالی با دریاچه آلستر در قلب خود، یک منطقه‌ی خرید پر رونق، رویدادهای فرهنگی بی‌نظیر و غذاهای دریایی تازه صید شده، شما را مجذوب خواهد کرد. محله‌های هامبورگ سرشار از زیبایی و تنوع فوق‌العاده‌ای هستند. این مناطق شامل محله‌های شهری پرجنب‌و‌جوش با حال و هوای تاریخی مانند شانزن‌فیرتل در هامبورگ-آلتونا می‌شوند. اما در این شهر نباید چترتان را فراموش کنید: هامبورگ یکی از پرباران‌ترین شهرهای آلمان است.

هامبورگ در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپا، عموماً امن است. شما می‌توانید به ‌راحتی روز و شب به‌تنهایی قدم بزنید یا از یک رهگذر راهنمایی بخواهید.

هزینه زندگی در هامبورگ یکی از بهترین شهر‌های آلمان

هامبورگ بالاترین تراکم ثروتمندان را دارد و شرکت‌های بزرگ آن در بخش رسانه، سرگرمی و تجارت، اقتصادی قوی را رقم زده‌اند؛ بنابراین، هزینه‌های زندگی در هامبورگ به اندازه‌ی مونیخ و ۹ درصد بالاتر از برلین است.

انتظار داشته باشید به طور متوسط ماهانه حدود ۹۴۹ یورو، بدون احتساب اجاره‌بها، برای هزینه‌های زندگی خود در هامبورگ هزینه کنید.

میانگین قیمت اجاره بها در هامبورگ (سال ۲۰۲۳):

  • اتاق شخصی: ۷۲۵ یورو
  • استودیو: ۱،۳۵۰ یورو
  • آپارتمان: ۱،۵۰۰ یورو

سطح بین‌المللی بودن هامبورگ

دانستن چند اصطلاح آلمانی زندگی در آلمان را کمی آسان‌تر می‌کند. در هامبورگ، می‌توانید انتظار داشته باشید که مردم به سطح ابتدایی زبان انگلیسی صحبت کنند و بدون صحبت‌کردن به زبان آلمانی، روزمره‌ی خود را بگذرانید.

با سینماها و تئاترهای مستقل و اخبار به زبان انگلیسی، به‌عنوان یک مهاجر در هامبورگ، برای اینکه نبض شهر را در دست بگیرید، لحظه‌ای را از دست نخواهید داد.

بااین‌حال، آلمانی‌ها اگر به طور کامل به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشند، تمایل چندانی به صحبت‌کردن به این زبان ندارند. سعی کنید برخی از اصول اولیه زبان آلمانی را به‌خاطر بسپارید – مطمئن باشید که امتیاز اضافی کسب خواهید کرد! حتی یک «Dankeschön!» (متشکرم!) شاد می‌تواند یخ بین فرهنگی را بشکند.

۴. فرانکفورت: منهتن آلمان

فرانکفورت آم ماین، همچنین با نام «ماین‌هتن» شناخته می‌شود، با خط آسمان خیره‌کننده‌ی آسمان‌خراش‌ها و حال و هوای پرشتاب کسب‌وکار، شما را به سفری به نیویورک سیتی می‌برد!! البته به معنای واقعی کلمه! فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت تنها در ۸.۵ ساعت شما را از منهتن به منهتن می‌رساند.

فراکنفورت

 

فرصت‌های شغلی در فرانکفورت

به محض اینکه قدم به منطقه‌ی مالی فرانکفورت بگذارید، دفاتر مرکزی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی آلمان، بورس اوراق بهادار فرانکفورت و دویچه بانک در انتظار شما هستند.

فرانکفورت با فرصت‌های جذاب برای اشتغال و کارآموزی، بهترین مکان برای آغاز حرفه‌ی شما در حوزه‌ی مالی است.

چشم‌انداز تحصیلی در فرانکفورت

دانشجویان بین‌المللی مشتاق که مایلند خود را در مرکز همه چیز غوطه‌ور کنند و از فضای یادگیری عملی در حوزه‌ی مالی و تجارت بهره‌مند شوند، می‌توانند از طیف وسیعی از مؤسسات آموزش عالی با تدریس به زبان انگلیسی انتخاب کنند.

دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های آلمان است که برنامه‌های عالی در علوم اجتماعی ارائه می‌دهد. مدرسه‌ی تجارت و امور مالی فرانکفورت می‌تواند به عنوان دروازه‌ی مستقیم شما به صنعت مالی عمل کند، درحالی‌که مؤسسات ماکس پلانک بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به علوم اعصاب هستند.

کیفیت زندگی در فرانکفورت

در فرانکفورت، خداحافظی با تاخیرهای سفر و پروازهای کنسل شده! با اتکا به زیرساخت‌های فوق پیشرفته‌ی این شهر، سفرهایتان در چشم به هم زدنی به سرانجام می‌رسند. اما این تمام ماجرا نیست! فرانکفورت به عنوان شهری با بهترین زیرساخت در جهان، درِ دروازه‌ی فرصت‌های بی‌شماری را به روی شما می‌گشاید.

فرانکفورت همچنین میزبان رویدادها و کنوانسیون‌های شبکه‌سازی عالی بسیاری است. شما می‌توانید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نمایشگاه تجاری فرانکفورت و بسیاری از گردهمایی‌های استارت‌آپ که در این شهر پررونق برگزار می‌شود، شرکت کنید؛ بنابراین، با کمبود فرصت‌هایی برای معاشرت و گسترش حلقه‌ی اجتماعی خود مواجه نخواهید شد.

هزینه زندگی در فرانکفورت یکی از بهترین شهر‌های آلمان

مهاجران در بخش مالی آلمان از حقوق نسبتاً بالایی برخوردار خواهند شد و امنیت شغلی بالایی دارند. به دلیل اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی، اجاره‌بها در فرانکفورت تقریباً به اندازه‌ی هامبورگ است.

هزینه‌های زندگی در فرانکفورت بدون احتساب اجاره بها، ماهانه حدود ۹۷۶ یورو است.

میانگین قیمت اجاره بها در فرانکفورت (سال ۲۰۲۳):

  • اتاق شخصی: ۸۰۰ یورو
  • استودیو: ۱،۰۹۳ یورو
  • آپارتمان: ۱،۴۰۰ یورو

سطح بین‌المللی بودن فرانکفورت

در خیابان‌گردی‌های خود در فرانکفورت، همواره با گوش‌هایی پذیرا، شاهد سمفونی‌ای از زبان‌های مختلف خواهید بود. به دلیل موقعیت مرکزی آن در آلمان و اروپا و همچنین جایگاهش به‌عنوان پایتخت مالی آلمان، فرانکفورت افراد خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بین‌المللی بودن و وفور فرصت‌های شغلی، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی برای مهاجران تبدیل کرده است!

 

۵. اشتوتگارت: پایتخت صنعت و افسون در میان کوهستان‌ها

در میان دره‌ای از کوه‌ها و تاکستان‌ها، با شهری به لحاظ اقتصادی شکوفا به نام اشتوتگارت روبرو خواهید شد. به محض ورود به شهر، حس و حالی به مانند بودن در یک افسانه برای همیشه در شما ماندگار خواهد شد. اشتوتگارت، پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ، به دلیل دره‌هایی شبیه دیگ بخار، نسبت به میانگین دمای آلمان از آب و هوای گرم‌تری برخوردار است. خود را برای گذراندن آخر هفته‌های تابستانی در میان کوهستان‌ها و تاکستان‌ها آماده کنید!

اشتوتگارد

فرصت‌های شغلی در اشتوتگارت

اشتوتگارت، خانه‌ی شرکت‌های خودروسازی مشهوری مانند پورشه و دایملر است. بنابراین، جای تعجب نیست که حدود ۲۰ درصد از شهروندان اشتوتگارت در صنعت خودرو مشغول به کار هستند.

علاوه بر این، اشتوتگارت همچنین میزبان بسیاری از استارت‌آپ‌های نوآور است که همواره به دنبال متخصصان جوان هستند.

مهاجران دارای مدرک مهندسی، توسعه‌دهندگان، مهندسان صنایع یا مدیران پروژه فناوری اطلاعات، چشم‌اندازهای شغلی جذابی را در اشتوتگارت پیدا خواهند کرد.

 

چشم‌انداز تحصیلی در اشتوتگارت

در اشتوتگارت با تراکم بالایی از مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی مواجه خواهید شد. استعدادهای در حال ظهور برای صنعت خودرو، در دانشگاه‌های اشتوتگارت که به‌خاطر مدارک مهندسی‌شان مشهور هستند، آموزش می‌بینند.

دانشگاه اشتوتگارت، بزرگ‌ترین دانشگاه شهر و همچنین یکی از بین‌المللی‌ترین آن‌هاست. حدود ۲۱ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه از خارج از کشور می‌آیند.

اگر به دنبال تحصیل در زمینه‌ی علوم کشاورزی و غذایی هستید، می‌توانید دانشگاه هوهنهایم، قدیمی‌ترین دانشگاه محلی را بررسی کنید.

کیفیت زندگی در اشتوتگارت

اشتوتگارت با ۸،۵۳۵ جرم ثبت شده به ازای هر ۱۰۰،۰۰۰ شهروند، امن‌ترین شهر آلمان است. از این نظر، اشتوتگارت برای مهاجران دارای خانواده، ممکن است بهترین شهر برای زندگی در آلمان باشد.

این شهر توسط دره‌ها و تاکستان‌ها، باغ‌های گیاه‌شناسی و قلعه‌ها احاطه شده است.

دوستداران هنر از نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ی ایالتی و موزه‌ی هنر اشتوتگارت لذت خواهند برد.

در این شهر به راحتی می‌توانید برای خودتان یک تعادل ایده‌آل بین کار و زندگی ایجاد کنید.

هزینه زندگی در اشتوتگارت یکی از بهترین شهر‌های آلمان

با وجود رونق اقتصادی شهر، زندگی در اشتوتگارت نسبت به سایر شهرهای موجود در لیست ما کمی ارزان‌تر است.

شما به عنوان یک فرد مجرد که در اشتوتگارت زندگی می‌کنید، ماهانه حدود ۸۶۲ یورو بدون احتساب اجاره‌بها هزینه خواهید کرد.

میانگین قیمت اجاره‌بها در اشتوتگارت:

  • اتاق شخصی: ۶۵۰ یورو
  • استودیو: ۷۸۰ یورو
  • آپارتمان: ۱،۰۲۹ یورو

بین‌المللی بودن اشتوتگارت

به دلیل اقتصاد قدرتمند اشتوتگارت، شرکت‌های بین‌المللی بزرگ در این شهر مستقر هستند. از آنجایی که بسیاری از مهاجران به همراه خانواده‌های خود برای کار در یکی از این دفاتر مرکزی به اشتوتگارت نقل مکان می‌کنند، این شهر یک مدرسه‌ی بین‌المللی را برای فرزندان مهاجران ارائه می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری: بهترین شهر های آلمان برای زندگی کدام اند؟

۱. برلین: متخصصان جوان ممکن است از صحنه‌ی پررونق استارت‌آپ‌ها در برلین برای شکوفایی روحیه‌ی کارآفرینی خود هیجان‌زده شوند.

۲. هامبورگ: «هامبورگ، مروارید من». فاش می‌گوییم: شما در کمترین زمان عاشق این شهر زیبای غنی (یا غنی به زیبایی؟) خواهید شد؛ تضاد جذابیت تاریخی و صحنه‌های شهری خلاقانه‌ی آن شما را ناامید نخواهد کرد.

۳. مونیخ: اگر یک مهاجر با فرزند هستید، شاید بخواهید امن‌ترین شهر آلمان را با چشم‌انداز شغلی مطمئن انتخاب کنید.

۴. فرانکفورت: رویای وال استریت را در منهتن در سر دارید؟ در فرانکفورت، خود را در فضایی جاه‌طلبانه از امور مالی و تجارت غرق خواهید کرد.

۵. اشتوتگارت: اگر به دنبال حرفه‌ای در صنعت خودروسازی آلمان هستید، اشتوتگارت مکان مناسبی برای شماست.

مقالات مرتبط

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

مقدمه‌ای بر مهاجرت به آلمان و اهمیت شرایط سنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *