مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

در فکر مهاجرت به آلمان هستید؟ ما در این مطلب به مزایا و معایب مهاجرت به آلمان برای مهاجران خارجی می‌پردازیم.

اگر شغلی در آلمان پیدا کرده‌اید یا قصد مهاجرت به این کشور را دارید، دلایل متقاعدکننده‌ی زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اما همان‌طور که در مورد هر تصمیم مهم زندگی صدق می‌کند، قبل از برداشتن این گام مهم، عوامل مهمی را باید در نظر بگیرید. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه، فهرستی  از مزایا و معایب زندگی در آلمان را گردآوری کرده‌ایم.

آلمان: سرزمین جنگل‌های زمردین و قهوه‌های دلچسب!

آیا عاشق مناظر سرسبز و باطراوت باشید قطعاً از قدم‌زدن در جنگل‌های بکر با فرش نرم سوزنی کاج در یک روز خنک، لذت خواهید برد و در این صورت آب‌وهوای خنک‌تر و گاه بارانی آلمان باسلیقه شما کاملاً سازگار خواهد بود.

آلمان به داشتن روزهای ابری مشهور است، اما این موضوع به معنای غرق‌شدن در تاریکی و یکنواختی نیست! بلکه به این معنی است که وقتی خورشید طلوع می‌کند و آسمان صاف و آبی می‌شود، شادی و لذت دوچندان خواهد شد.

 بااین‌حال شاید باران و هوای ابری در زمستان آلمان کمی دلگیرکننده به نظر برسد، اما این فقط یک فرصت دیگر برای لذت‌بردن از گرمای خانه، نوشیدن قهوه‌ای دلچسب و خوردن شیرینی‌های خوشمزه آلمانی (کافه و کوخه) است!

به یاد داشته باشید، هر کشوری زیبایی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد. آب‌وهوای آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما اگر به دنبال کشوری با مناظر سرسبز، جنگل‌های بکر و قهوه‌های دلچسب هستید، آلمان می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای شما باشد.

هزینه‌های زندگی در آلمان

مزایا:

  •       هزینه مواد غذایی معقول: آلمان فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی متنوعی دارد و همین رقابت باعث پایین نگه‌داشتن قیمت‌ها می‌شود.
  •       مالیات بر ارزش‌افزوده (VAT) پایین‌تر: مالیات بر ارزش‌افزوده استاندارد آلمان ۱۹ درصد است که از کشورهای اروپایی مشابه مانند فرانسه (۲۰ درصد)، اسپانیا (۲۱ درصد)، ایتالیا (۲۲ درصد)، پرتغال (۲۳ درصد) و یونان (۲۴ درصد) پایین‌تر است.
  •       جاده‌های بدون عوارض: نبود عوارض در جاده‌های آلمان باعث می‌شود رانندگی در این کشور راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد.

معایب:

  •       هزینه بالای مسکن: اجاره‌خانه در آلمان، به‌خصوص در شهرهای بزرگ مانند اشتوتگارت، مونیخ و فرانکفورت، می‌تواند بسیار گران باشد. بااین‌حال، برخی شهرها مانند برلین اخیراً با وضع قوانین کنترل اجاره، به دنبال مهار افزایش قیمت اجاره‌بها هستند.
  •       گران‌تر بودن برخی اقلام: بنزین، لوازم الکترونیکی (کامپیوتر و تلفن همراه) و خودرو در آلمان نسبت به آمریکا گران‌تر هستند.

تماس با ما

مزایا مهاجرت به آلمان -مراقبت های بهداشتی

 

مراقبت‌های بهداشتی به طور قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر از ایالات متحده است. به نقل از یکی از مهاجران کار زون زمانی که به اورژانس مونیخ مراجعه کرده است، فقط 200 یورو (حدود 220 دلار) پرداخت کرده که شامل هزینه ویزیت و درمان اولیه بود. چند هفته بعد ایشان متوجه شده که بیمارستان مبلغی را به عنوان اضافه پرداختی به او بازپرداخت کرده است ! در حالی که برای یک ویزیت مشابه در اورژانس آمریکا، 20 برابر این مبلغ را پرداخت کرده بوده است!

 

هزینه داروهای تجویزی نیز به طور قابل‌توجهی کمتر از ایالات متحده است.

علاوه بر این، هنگام جستجوی مراقبت‌های پزشکی، خواهید دید که تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان خدمات به زبان انگلیسی مسلط هستند.

آلمان از سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی و چند پرداختی بهره می‌برد. این سیستم به طور مداوم به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان شناخته می‌شود.

معایب:

  •       ممکن است برخی از متخصصان پزشکی، به‌خصوص در شهرهای کوچک‌تر، به زبان انگلیسی صحبت نکنند.

 

زبان مردم آلمان

 

مزایا:

  •       انگلیسی‌زبان دوم رایج: آلمانی‌ها از سن کم انگلیسی یاد می‌گیرند و در نتیجه، بسیاری از آنها به‌خوبی به این زبان صحبت می‌کنند. تسلط به زبان انگلیسی به‌طورکلی در شهرهای بزرگ‌تر، شهرهای دانشگاهی و مقاصد گردشگری بیشتر است.
  •       دسترسی به آموزش: اگر می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید، مدارس زبان زیادی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر مدارس خصوصی، فولکس‌هوخ‌شولن (مراکز آموزش بزرگسالان) در بین زبان‌آموزان محبوب هستند.
  •       تلفظ شفاف: هنگامی که مطالعات آلمانی خود را آغاز می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید کلمات آلمانی همان‌طور که نوشته می‌شوند، تلفظ می‌شوند.
  •       تشخیص آسان اسم‌ها: تشخیص اسم‌های آلمانی (Nomen) آسان است؛ زیرا همیشه با حرف بزرگ نوشته می‌شوند.

معایب:

  •       گرامر پیچیده: گرامر آلمانی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اسم‌های آلمانی دارای سه جنسیت دستوری (مذکر، مؤنث و خنثی) هستند. همچنین چهار حالت (nominative, genitive, dative, and accusative) وجود دارد. برای پیچیده‌تر کردن موضوع، برخی از افعال آلمانی به دو قسمت تقسیم می‌شوند و سپس در بخش‌های مختلف یک جمله قرار می‌گیرند.
  •       تنوع گویشی: مانند سایر کشورها، آلمان گویش‌های متفاوتی دارد. اگر گویش استاندارد آلمانی (Hochdeutsch) را یاد بگیرید و سپس به منطقه باواریا بروید، برای برقراری ارتباط به مشکل برخواهید خورد…

مزایا مهاجرت به آلمان –فعالیت ها و تفریحات

جشنواره‌های شاد و غذاهای خوشمزه:

  •       آیا به نوشیدنی، غذا و کمی خوشگذرانی علاقه دارید؟ پس عاشق جشنواره‌های پر جنب‌وجوش آلمان خواهید شد که اکتبرفست (Oktoberfest) مشهورترین آنهاست. با فرارسیدن زمستان، بازارهای کریسمس دنج و دوست‌داشتنی زیادی برای انتخاب وجود دارد.

 

فرهنگ و سرگرمی:

  •       در سطح محلی، شما به اجراهای موسیقی و تئاتر، کلاس‌های یوگا و پیلاتس، استخرهای شنا و مجتمع‌های ورزشی با فعالیت‌هایی مانند تنیس دسترسی خواهید داشت.

موقعیت جغرافیایی عالی:

  •       در نهایت، ازآنجایی‌که آلمان موقعیت مرکزی دارد و ارتباط خوبی با سایر نقاط اروپا برقرار کرده است، پایگاهی عالی برای کاوش در سایر نقاط اروپا به شمار می‌رود.

معایب

  •       آلمان مانند همسایگان جنوب اروپا از سواحل آفتابی برخوردار نیست. بااین‌حال، آلمان از دریاچه‌های زیبای آلپ گرفته تا سواحل دریای شمال، فرصت‌های شنا از نوعی متفاوت را ارائه می‌دهد.

 

مزایا مهاجرت به آلمان -نزدیکی به ایالات متحده آمریکا

مزایا: آلمان فرودگاه‌های بین‌المللی متعددی دارد که خدمات خوبی دارند. فرانکفورت، مونیخ و دوسلدورف سه مورد از شلوغ‌ترین آنها هستند، اما پروازهای خارج از برلین و هامبورگ را نیز خواهید دید.

 

پرواز از فرانکفورت به نیویورک کمتر از 9 ساعت طول می‌کشد.

 

معایب: هیچ، به جز طول یک پرواز در اقیانوس اطلس!

 

مزایا مهاجرت به آلمان

مزایا مهاجرت به آلمان -کیفیت زندگی

مزایا:

 آلمان کشوری بسیار توسعه‌یافته است که تمیز و منظم است. کارها به‌موقع  و روی نظم انجام می‌شود، به محیط‌زیست احترام گذاشته می‌شود و زیرساخت‌های کشور خوب است. شهرها عموماً برای پیاده‌روی مناسب هستند و می‌توانید به‌راحتی با استفاده از شبکه حمل‌ونقل انبوه سازمان‌یافته این کشور رفت‌وآمد کنید.

 

اگر صاحب سگ هستید، دوست پشمالوی شما نیز از مهاجرت به آلمان لذت خواهد برد. این کشور آن‌قدر به سگ‌ها اهمیت می‌دهد که اغلب در رستوران‌ها و مراکز خرید از آنها استقبال می‌شود. بااین‌حال، ورود  آنها در فروشگاه‌های مواد غذایی یا Megzgerei (قصابی‌ها) مجاز نیست.

 

معایب:

خدمات مشتری به‌اندازه آنچه در ایالات متحده با آن مواجه می‌شوید قوی نیست، بااین‌حال، حتی که در کشورهای دیگر نیز متوجه استاندارد پایین‌تری از خدمات مشتری خواهید شد.

 

همچنین، قوانین آلمان ممکن است گاهی اوقات بسیار طاقت‌فرسا باشد. بااین‌حال، اگر تجربه زندگی در کشوری را داشته باشید که در آن قوانین اجرا نمی‌شوند – و هرج‌ومرج و ناراحتی نتیجه می‌دهند – احساس نظم آلمان را  به‌خوبی

درک خواهید کرد.

 

 

 

آلمان، سرزمینی با قلبی گرم و آغوشی باز:

آلمان کشوری با تناقض‌های جذاب و زیبایی‌های منحصربه‌فرد است. از جنگل‌های سرسبز و کوه‌های آلپ گرفته تا شهرهای مدرن و پر جنب‌وجوش، آلمان برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

اگر به دنبال کشوری هستید که در آن ثبات، کیفیت زندگی بالا و فرصت‌های شغلی عالی را تجربه کنید، آلمان می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

در آلمان، طعم خوش زندگی را بچشید:

  •       از طبیعت بکر و مناظر چشم‌نواز لذت ببرید.
  •       فرهنگ غنی و تاریخچه پرفرازونشیبت این کشور را کشف کنید.
  •       در جشنواره‌های شاد و پرشور شرکت کنید و طعم غذاهای لذیذ آلمانی را بچشید.
  •       از سیستم آموزشی پیشرفته و مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت بهره‌مند شوید.
  •       به‌راحتی به سایر نقاط اروپا سفر کنید و تجربیات جدیدی کسب کنید.

مهاجرت به آلمان، سفری به‌سوی آینده‌ای روشن:

آلمان کشوری است که به مهاجران از سراسر جهان خوشامد می‌گوید. با آغوش باز پذیرای فرهنگ‌ها و ایده‌های جدید است و فرصت‌های برابر برای پیشرفت و تعالی را برای همه فراهم می‌کند.

اگر آمادهٔ یک ماجراجویی جدید و ساختن زندگی ایده‌آل خود هستید، آلمان منتظر شماست!

به جمع مهاجران شاد و موفق در آلمان بپیوندید و طعم خوش زندگی در این کشور زیبا را بچشید.

 

 

مقالات مرتبط

شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ

آینده شغلی خود را در آلمان بسازید| پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *