15واقعیت جالب و سرگرم کننده درباره آلمان

واقعیت های جالب آلمان

آلمان کشوری سرشار از فرهنگ و تاریخ غنی است. این کشور دارای طیف گسترده‌ای از آداب‌ورسوم و همچنین مناظر طبیعی زیبا – تپه‌های جنگلی، کوه‌های برفی، دره‌های رودخانه است در این مقاله با کلی واقعیت های جالب آلمان آشنا می شوید.

هر منطقه‌ای را که بخواهید در این کشور اروپای مرکزی پیدا می‌کنید: شهر آرام مونیخ، معماری رومانسک کلن، برلین باشکوه، افق دیدنی فرانکفورت، درسدن با عظمت و این لیست همچنان ادامه دارد ..

حقاً که آلمان چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان و ساکنان خود دارد. اگر به شناخت بیشتر فرهنگ آلمان علاقه‌مند هستید، خوب است کشف کنید که چه چیزی باعث شده این کشور تا این حد خاص شود. آیا به‌خاطر غذاهایش است؟ آیا به‌خاطر موسیقی‌اش است؟ به‌خاطر تاریخش است؟ به‌خاطر مردمش است؟ یا به‌خاطر آمیخته‌ای از چیزهایی است که آلمان را به مکانی خاص برای شما تبدیل می‌کند؟!

در این مقاله به معرفی 10 مورد از واقعیت های جالب آلمان می پردازیم که این کشور رو به یک مقصد جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.

تماس با ما

واقعیت های جالب آلمان:

1.بزرگترین ایستگاه قطار اروپا در برلین است.

ایستگاه اصلی برلین (Berlin Hauptbahnhof)، ایستگاه قطاری ۵ طبقه است که ساخت آن ۱۰ سال به طول انجامید. این ایستگاه عظیم در قلب شهر برلین قرار دارد.

2.بیش از20,000 هزار قلعه در برلین وجود دارد!

یکی از واقعیت های جالب آلمان، این سرزمین افسانه‌ای و مهدِ قلعه‌های باشکوه، وجود بیش از ۲۰ هزار قلعه است. قدمت بسیاری از این قلعه‌ها به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و امروزه کاربری‌های جدیدی همچون موزه، هتل یا مرکز فرهنگی پیدا کرده‌اند.

3.بیش از 1000 نوع سوسیس در آلمان وجود دارد.

از دیگر واقعیت های جالب آلمان، سوسیس است! بله دست است و اصلا جای تعجب ندارد که در آلمان بیش از ۱,۰۰۰ نوع سوسیس وجود دارد.

4.آلمان بیش از 3000 نوع نان دارد.

شاید این را ندانید؛ اما یکی دیگر واقعیت های جالب آلمان، نان است. این کشور بیش از 3000 نوع نان دارد. و به خاطر نان های خوشمزه اش مشهور است.

5.سنت درخت کریسمس از آلمان آمده است.

آلمان مهد درخت کریسمس است! اولین درخت کریسمس یا تاننباوم در آلمان ساخته شد. تا قرن نوزدهم، این سنت با کمک چندین خانواده سلطنتی آلمان در سراسر کشور و سایر مناطق همسایه گسترش یافت. از طرف دیگر، این مهاجران آلمانی بودند که این رسم را به آمریکا آوردند.

6.اولین مجله در آلمان چاپ شد

اولین مجله چاپی در سال 1663 منتشر شد. این مجله با عنوان Erbauliche Monaths-Unterredungen (به معنی گفتگوهای ماهانه آموزنده) توسط یوهان ریست، شاعر آلمانی، راه اندازی شد.

جالب است بدانید که چاپخانه گوتنبرگ، که به عنوان اولین چاپخانه متحرک در جهان شناخته می‌شود، در آلمان تأسیس شده بود. این اختراع انقلابی راه را برای انتشار گسترده اطلاعات و ایده‌ها هموار کرد و زمینه را برای ظهور مطبوعات مدرن فراهم کرد.

امروزه، آلمان به‌عنوان مهد صنعت چاپ و نشر شناخته می‌شود و خانهٔ طیف گسترده‌ای از مجلات باکیفیت بالا در زمینه‌های مختلف است.

7.آلمانی یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های اروپا است

از  واقعیت های جالب آلمان  این که زبان آلمانی با حدود 95 تا 100 میلیون گویشور بومی، در جایگاه دومین زبان پرگویش در اروپا قرار دارد.

8.بیش از یک‌سوم آلمان پوشیده از جنگل و درخت زار است.

بیش از ۹۰ میلیارد درخت، معادل ۳۳ درصد از خاک آلمان را می‌پوشانند. از میان گونه‌های درختی کاشته‌شده، صنوبر (Spruce) بیشترین تعداد را دارد و پس از آن به ترتیب کاج (Pine)، راش (Beech) و بلوط (Oak) قرار می‌گیرند.

 

واقعیت های جالب آلمان

9.آلمان در زمینه سیاست‌های آب و هوایی و انرژی پیشرو است.

این کشور به یکی از نهادینه‌شده‌ترین جنبش‌های سبز در جهان می‌بالد و متعهد شده است  تا سال ۲۰۴۵ به کشوری بدون آلایندگی گلخانه‌ای تبدیل شود.

10.آلمان یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده خودرو در جهان است.

صنعت خودرو در آلمان یکی از بهترین‌های جهان به شمار می‌رود و برندهای پرفروش خودروهای آلمانی عبارت‌اند از آئودی، بی‌ام‌دبلیو، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن.

11.[روتِنگن] خانه‌ی باریک‌ترین خیابان جهان است.

باریک‌ترین خیابان جهان با عرض تنها ۳۱ سانتی‌متر در شهر روتِنگن آلمان قرار دارد.

بزرگراه‌های آلمان که به اتوبان معروف هستند، در اکثر قسمت‌ها محدودیت سرعت ندارند. توجه داشته باشید که در برخی از قسمت‌های خاص اتوبان محدودیت سرعت وجود دارد. بااین‌حال، تمام شدن بنزین در اتوبان غیرقانونی است.

12.در گذشته، بخش قابل توجهی از اتوبان‌های آلمان (حدود ۶۵ درصد) محدودیت سرعت نداشتند.

مهم است بدانید که امروزه قوانین کمی تغییر کرده است. بخش‌های بیشتری از اتوبان محدودیت سرعت دارند، به‌خصوص در مناطق شهری، تقاطع‌ها و بخش‌های خطرناک. با این حال، همچنان بخش‌هایی از اتوبان وجود دارد که در آن‌ها سرعت توصیه شده (Richtgeschwindigkeit) ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است، اما این سرعت الزامی نیست.

13.آلمان دارای بیش از ۴۰۰ باغ وحش ثبت شده است.

به‌عبارت‌دیگر، در سراسر آلمان بیش از ۴۰۰ باغ‌وحش وجود دارد که به طور رسمی ثبت شده‌اند. بزرگ‌ترین باغ‌وحش جهان، باغ‌وحش برلین، در این کشور واقع شده است.

واقعیت های جالب آلمان

14.در آلمان، زمانی که کودکان وارد مدرسه می‌شوند، هدایایی به نام Schultüte (شولتوتِه) دریافت می‌کنند.

در اولین روز مدرسه، دانش‌آموزان کلاس اول آلمان یک شولتوتِه هدیه می‌گیرند. شولتوتِه یک مخروط شکلِ ساخته‌شده توسط والدین است که با خوراکی‌های خوشمزه و لوازم مدرسه پر می‌شود. قدمت این سنت به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

15.اسم همبرگر از شهر بندری هامبورگ در آلمان گرفته شده.

گفته می‌شه که ملوان‌ها بعد از تجارت در مناطق بالتیک، گوشت چرخ‌کرده خام رو با خودشان به آلمان آوردند. بعد یک آشپز آلمانی ناشناس این گوشت چرخ‌کرده را به شکل یک غذای خوشمزه درآورد و به‌این‌ترتیب همبرگر به دنیا آمد.

نتیجه‌گیری

آلمان کشوری جذاب و متنوع است که چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان و ساکنان خود دارد.

این 15 واقعیت جالب فقط بخش کوچکی از جذابیت این کشور را نشان می‌دهد.

اگر به دنبال کشف فرهنگ غنی، تاریخ پرفرازونشیب و مناظر طبیعی خیره‌کننده هستید، آلمان مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود!

 

 

مقالات مرتبط

معرفی بهترین شهر‌های آلمان برای زندگی

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *